torstai 6. elokuuta 2015

Eka Match show!

Terve

Eli noin kaksi viikkoa sitten sunnuntaina Samulla oli ekat harjoitus näyttelyt eli menimme Match show:hun. Se oli tyrnävällä olikohan se s-marketin vai k-marketin pihalla. No kuitenkin jomman kumman. Sinne menimme siis tätini kanssa. Minä otin tietenkin Samun ja tätini otti yhden koiristaan nimeltä Bumba. Bumba on leoberginpaimenkoira.

Kun saavuimme paikalle se oli kaupan vieressä pienellä asfaltti alueella. Oli kyllä tosi huono että alueella oli lasin siruja! Alueen vieressä oli halli jonka yksi ikkuna oli mennyt rikki ja lasin siruja oli maassa vaikka kuinka paljon. Yhdessä vaiheessa ringistäkin luudalla putsattiin pois lasin siruja. Saisivat siistiä näyttely paikan!

No mutta Samu oli kun paikalle mentiin ihan järkyttynyt kun koiria oli niiin paljon joka puolella. Se sai haukku kohtauksia ja haukkui suunnattomasti välillä. Se oli siltä kyllä uutta. Pitää käydä edemmän näyttelyissä jotta se tottuu uusiin koiriin.Menimme sitten ilmoittautumisen jälkeen rinkien viereen nurmikko alueelle odottelemaan. Paikalla oli 3 rinkia. Pienin oli pienille koirille sekä pennuille.Isonpi rinki oli isommille koirille. Sitten vähän syrjemmässä oli lapsille tarkoitettu rinki jossa lapsilla oli oma pehmolelu koira näyttely. En ole varma oliko siinä samassa ringissä myös veteraani koirien rinki mutta en ainakaan huomannut.

Meidän piti jonku aikaa odottaa että näyttelyt alkavat joten harjoittelimme ringeissä. Kun menin yksin Samun kanssa ringissä se meni tosi hyvin! välillä katse kyllä meni muihin koiriin mutta ei pahenpaa. Sitten näyttelyt jo alkoivatkin. Minun ja Samun vuoro tuli aika pian. Pienessä ringissä missä olin oli aina 2 koiraa kerralaan. Mutta kun oli minun vuoro meitä oli 3. Minä olin ensinmäinen. Ensin piti laittaa vähäksi aikaa koira seisomaan.Noh Samuhan oli ihan hämillään muista koirista ja kun ympärilläkin oli niin paljon koiria niin se ei oikein minuakaan kuunnellut ja sitä oli vaikea piettää paikallaa.Herkuistakaan se ei välittänyt.

Kun olimme vähän aikaa seisottanut koiria kaikkien piti juossa yhdessä rinki ynpäri. Se meni ihan suht hyvin. Sitten Samu otettiin eka pöydälle. Pöytään olin tosi tyytyväinen! Samulle ei tullut hirveätä "pakokauhua" eikä alkanut peruuttamaan. Hampaatkin se nätisti näytti. Mutta hirvästi sitä kyllä jännitti! Sitten otin Samun pois pöydältä. Ensin tuomari käski minun yksin mennä edes takaisin.Se meni hyvin. Sitten minun piti mennä yksin koko rinki samun kanssa. Sekin meni suht hyvin. Sitten oli seuraavien vuoro ja yritin saada Samun seisomaan sillä aikaa hyvin.

Sitten sain sinisen nauhan ja pääsin heti uudestaan rinkiin. Rinkiin tuli minun lisäksi varmaan 5 muuta koiraa.En ole varma. Menimme kaikki seisottamaan koiria. Samu oli taas kerran ihan ihmeissään. Pian tuomari jo sanoikin että kaikkien pitää juosta yhdessä. lähdimme sitten juoksemaan. Juoksun aikana Samu huomasi että sen edessä sekä takana oli koiria. Joten se sitten alkoi kesken kaiken haukkumaan hirveästi takana olevalle koiralle.Sitten kun olimme juosseet ringin niin piti taas seisottaa koiraa. Minä ja  Samu sitten tipuimme ensin. Jäimme vielä sitten katsomaan tätini ringin Bumban kanssa sekä näyttelyt loppuun.

Ei meillä kovin hyvin mennyt mutta ei se mitään. Ensi kerralla sitten paremmin!

Nyt kuvia näyttelyistä :)

Samua seisottamassa


Samu pöydällä
Bumba ja Samu :)


On se kyllä komia :)




Bumba väsähti


Pieni ja suuri :D




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti